Dan Ariely: Aké drahé je zadarmo
Zvykli sme si na predraženú kávu aj na predstavu o človeku ako racionálnej bytosti. Máme pocit, že drahší liek je účinnejší, šetríme na drobnostiach a rozhadzujeme pri dôležitých nákupoch. Po prečítaní Arielyho knihy to však už nemusí platiť. (vychádza 3. novembra)
Výrazne zvyšuje imunitu voči marketingovým trikom aj rôznym formám sebaklamu.
Ako dokazuje Dan Ariely, veľmi často konáme iracionálne, na čo majú vplyv naše emócie aj spoločenské normy. Spojenie ekonómie so psychológiou je príležitosťou preskúmať našu motiváciu a spotrebiteľné správanie, ale aj ekonomickú a vzdelávaciu politiku. Arielyho inteligentný, provokatívny, ale aj zábavný štýl je zárukou fascinujúceho a objavného čítania.
DAN ARIELY je profesor psychológie a behaviorálnej ekonómie na Dukovej univerzite. Americko-izraelsky autor ako osemnásťročný utrpel vážne popáleniny na dvoch tretinách tela a dlhoročné stretnutia s nemocničným prostredím inšpirovali mnohé z jeho prekvapujúcich zistení. Zhrnul ich zatiaľ do štyroch kníh, kde sa vždy z iného uhla venuje ľudskej iracionalite, v slovenskom preklade sú dostupné knihy Ako klameme a Aké drahé je zadarmo. S manželkou a dvoma deťmi žije v Severnej Karolíne.
Autor: Dan Ariely
Titul: Aké drahé je zadarmo
Podtitul: Prepracované a rozšírené vydanie
Originálny názov: Predictably Irrational
Preklad: Ľubomíra Kuzmová
Vydavateľ: Premedia
Rozmer: 15 x 23,5 cm
Počet strán: 272
Väzba: pevná
ISBN 978-80-8159-325-3
Odporúčaná cena: 12.95 eur
Vychádza 3. decembra 2015
Kníhkupectvá: Panta Rhei, Martinus, Gorila, Artforum, Alterego